Křest ohněm v Bathurst 1000

Tento víkend se vezl na notě australských V8 supercars a desítky let starý závod Bathurst 1000. Tisícovka zde znamená 1000km neboli 161 kol a necelých 6 hodin s doslova šílenými auty na okruhu Bathurst – Mount Panorama v Austrálii.

Díky náročnosti zvládnutí vozů nebyl závod příliš obsazen, ale i tak si Honza s Markem náramně zazávodili. Nechyběly zde pěkné souboje, nejen s tratí a vozem, ale i s ostatními jezdci. Nehody se nevyhly ani nám s opravami v boxech. Startovní pole se prolínalo každou hodinu.

Konečně jsme to rozstřelili a zúčastnili se jednoho z nejnáročnějších závodů. Bylo to opravdu náročné.

Jan Mild: „Výsledek daleko lepší než sem čekal. Rychlost byla, v kvaldě sem zajel i těsně za svým PB. V závodě překvapivě sme oba dva patřili k fakt rychlým, tady asi ještě víc platil trenink s plnou a race setupem než hotlap. Hned po pár kolech po startu sem se z 10 posunul tusím na 5. místo a atakoval další soupeře, bohužel v esíčkách sem najel do roztočených aut a ačkoli sem jel krokem tak náraz v 48 km/h do stojícího soupeře, kterej se těsně před tím než jsem chtěl bezpečně mezi oběma roztočenýma autama projet, rozjel do mojí stopy znamenal propad a ztrátu 3 kol. Potom sme tahali a jezdili topový časy a díky tomu během celkem krátký doby euforicky dobili zpátky svojí pozici a to dokonce 7. místo. Jenže pak přišla osudná chyba kdy sem dojel Mustanga kterej ze sjezdu z kopce byl rozevlátej dobržďoval v místech kde sem potřeboval jet svojí stopu a díky tomu mě vylekal a já trefil vnitřní mantinel. 14 minut v boxech. Moje defakto první chyba v autě. Zázrakem a soustředěnou rychlou jízdou sme se prokousali z 14 místa až na 9. Líp to už pak nešlo. Obecně za sebe můžu říct že jsem měl defakto 3 chybky, Mára taky tak a z toho jen ta jedna závažná. ty Márovo kontakty se svodidlama nebyli tak fatální. Když to ve finále sečtu tak se chybovalo asi tak stejně jako bysme jeli třeba s GT3, za celej závod 6h pouze 13+11 incidentů s V8 v Bathurstu – super . Takže za mě úspěch a sem rád že sme měli koule do toho jít!“

Záznam závodu jako obvykle v sekci Special Events.